O melhor pedaço da Maçã.

Apple tem vaga de emprego em São Paulo para gerente de programas de marketing de varejo

Logo da Apple com bandeira do Brasil

Apple BrasilO título levanta imediatamente a possibilidade: será que a Apple está planejando lançar uma Retail Store no Brasil, depois da chegada da sua Online Store? É possível. Eu não duvido nada que nosso país esteja numa lista interna da empresa, mas Deus sabe para quando — afinal, ainda existem muitas nações “de Primeiro Mundo” que não receberam suas lojas oficiais da Maçã.

Publicidade

O fato é que, desde o mês passado, existe uma vaga em aberto para São Paulo, referente a um gerente de programas de marketing de varejo (Retail Marketing Programs Manager). A posição é de turno integral e tem objetivo de estimular o crescimento de negócios iPod & Mac através da inicialização, coordenação e implementação de programas de vendas e marketing.

As responsabilidades do profissional incluem ações de merchandising, planejamento de mix de marketing no varejo, gerenciamento de orçamentos e geração de demandas. “O RMPM agrega valor ao time de varejo local, alinhando a região à estratégia de programa de varejo da Apple da América Latina, aprimorando assim o lançamento de iniciativas latino-americanas”, afirma a empresa.

Publicidade

Confira abaixo a lista completa de objetivos e requisitos do cargo:

Merchandising:

  • Manage quarterly merchandising plan and manage relationship with local implementation agency
  • Execute merchandising programs at sales floor level in the field
  • Negotiate with retailers and our internal organization the best in-store product placement, in line with our sales and brand strategies
  • Together with Latin America teams, design and execute planograms at partner retail outlets
  • Coordinate openings of shop-in-shop and POS excellence programs
  • Ensure the best practice in POS appearance at our retailer partner stores in compliance with Apple guidelines
  • Manage distribution of POS sales collateral in local market.

Demand generation:

  • Drive our marketing budget to execute quarterly demand generation and communication plans
  • Coordinate and negotiate with retailers and our internal organization promotional activities, channel communication, flyers, with the right product positioning.
  • Support improvement of retail distribution in line with local sales representatives and account executives
  • Deliver market intelligence to sales teams based on feedback from customers and partners
  • Manage daily activities with external agencies
  • Coordinate field marketing activities and manage ROI analysis.
  • Consolidate quarterly retail marketing plan.

. . .

  • Minimum 4 to 5 years experience in trade marketing with a strong background in in-store merchandising programs.
  • Attention to detail and passion for design is a must.
  • Knowledge and passion for consumer electronics is a must
  • Strong understanding of local retail environment and channels
  • MBA or equivalent graduate degree required.
  • Fluent english, both written and spoken
  • Motivated team player who enjoys working under pressure and rising to challenges
  • Excellent communication and persuasive skills
  • Willingness to travel
  • Customer oriented
  • Relationship building skills are critical for success.
  • Strong computer literacy and presentation skills
  • Current clean driving license

[dica do Ítalo Araújo]

Ver comentários do post

Compartilhe este artigo
URL compartilhável
Post Ant.

E o Rock Band para iPhone já está na App Store!

Próx. Post

Projeto alemão transforma iPhone num controle remoto para automóveis

Posts Relacionados